پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

در این مقاله قصد داریم از زنان تاثیرگذار و موفق جهان در عرصه کسب و کار برایتان صحبت کنیم که توانسته‌اند با اراده قوی خود و با گام‌هایی کوچک موانع پیش رویشان را برداشته و در مسیر موفقیت قدم بگذارند. زنانی که بعدها قصه آنان زبان زد خاص و عام شده و به الگویی عالی برای زنان دیگر تبدیل شدند. زنانی که می‌توان از آنان بعنوان موفق‌ترین و تاثیرگذارترین کارآفرینان جهان یاد کرد.

زنان تاثیرگذار و موفق در عرصه زیبایی

استی لادر- برند استی لادر

موسس شرکت‌های بزرگ آرایشی بهداشتی استی لادر یکی از زنان تاثیرگذار و موفق جهان است که به عنوان نماد و مظهر محصولات زیبایی شناخته شود. برند استی لادر در نیویورک، در ایالت متحده آمریکا متولد شد. استی لادر در سنین پایین با کمک به عموی شیمی دان خود در آشپزخانه‌ی خانه خود ترکیب عطرها و کرم‌ها را برای کسب‌و‌کار مراقبت‌های پوستی شروع کرد.

در سال ۱۹۴۶ او شرکت خود به نام Estée Lauder Co را به همراه همسرش جوزف و تنها با چهار محصول برای فروش، تأسیس کرد.

لادر به منظور تامین بودجه برای انجام یک تبلیغات کوچک، شروع به برگزاری ارائه‌های نمایشی به صورت رایگان در سالن‌های زیبایی پرداخت.

او تلاش‌های بسیاری در راستای متقاعد کردن مردن در خرید محصولاتش انجام داد و حتی گاهی افراد را در خیابان متوقف می‌کرد و سعی می‌کرد تا آن‌ها را متقاعد کند محصولات او را امتحان کنند. این اشتیاق و سخت کوشی او بود که موجب شد تا امروزه او به ملکه صنعت زیبایی تبدیل کند. ملکه لوازم آرایشی جهان، استی لادر در سال ۲۰۰۴ درگذشت و میراث تحسین برانگیزی را به عنوان یک فرد مبتکر، بشردوست، کارآفرین و اولین زن سرمایه دار و با نفوذ در صنعت زیبایی به جا گذاشت.

حتی پس از گذشت ۴۰ سال این شرکت هم‌چنان بر صنعت تولیدات لوازم آرایشی مبتنی بر علم و با دارایی خالص ۳۲.۱ میلیارد دلار تسلط دارد.

اگر هدفی دارید، اگر می‌خواهید که موفق باشید، اگر واقعا می‌خواهید کاری که دوست دارید را انجام دهید و به یک استی لادر دیگر تبدیل شوید، باید سخت کار کنید، به آن هدف پایبند باشید و به کاری که انجام دهید ایمان داشته باشید.

کوکو شنل- شنل

گابریل بونهور شانل، زنی که پشت غول جهانی و بین المللی مد یعنی برند شانل (CHANEL) قرار دارد. او کل صنعت مد زنان را در اوایل قرن بیستم متحول کرد. او که در یک خانواده فقیر در سامور فرانسه به دنیا آمد، در ایتدا با کار به عنوان یک خواننده کاباره امرار معاش می‌کرد، تا اینکه با دریافت یک کمک مالی توجه خود را به سمت صنعت پوشاک معطوف کرد و موفق شد تا به چهره ای نمادین در صنعت مد تبدیل شود.

شانل یک طراح توانا و پرکار بود و تاثیرگذاری و نفوذ او فراتر از طراحی، دوخت و فروش لباس‌های مارک‌دار زنانه بود. طراحی‌های زیبایی شناختی او راه خود را به دنیای عطر‌ها جواهرات و کیف‌های دستی نیز باز کردند. عطر بسیار محبوب و مشهور او که امضای وی نیز بود Chanel No. 5 هم‌چنان یک محصول نمادین و مثال زدنی باقی مانده است.

شانل در زندگی اجتماعی و حرفه‌ای خود به دلیل جاه طلبی و اراده بالا در تمام طول عمر شناخته شده است. او به عنوان یک زن برجسته در اجتماع و در کسب‌و‌کار به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته است. شانل در سال ۱۹۷۱ درگذشت و میراث مد باشکوهی را به جا گذاشت که از سال ۱۹۸۳ تا کنون توسط کارل لاگرفلد اداره می‌شود. کوکو شانل نام بسیار بزرگی در صنعت مد است و چندین سوپراستار مطرح هالیوود و سوپرمدل‌های مطرح سطح جهانی به عنوان چهره این برند فعالیت می‌کنند.

توری برچ- توری برچ

توری برچ یک غول کسب‌ و‌ کار، مدافع حقوق بشر و طراح مد آمریکایی است که جوایز متعددی را برای طراحی‌های خود دریافت کرده است. این غول مد اولین اتیکت مد خود را در فوریه ۲۰۰۴ با یک فروشگاه خرده فروشی در منهتن تحت نام TRB by Tory Burch، راه اندازی کرد که بعداً به عنوان Tory Burch تغییر نام داد.

از زمان راه اندازی این برند که اکنون از آن ۱۱ سال می‌گذرد، این برند مد و فشن بسیار گسترش یافته و ۱۶۰ فروشگاه را را تحت عنوان “Tory Burch” در سراسر جهان تاسیس کرده است.

این فروشگاه‌ها در شهرهای پیشرو در صنعت مد مانند نیویورک، توکیو، لندن، لس‌آنجلس، پاریس، رم، شانگهای و سئول قرار دارند و وب سایت بزرگی دارند که از چند زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. او در این دهه به عنوان یک زن کارآفرین و بشردوست قدرتمند ظاهر شد و امپراتوری خود را گسترش داد و حضور خود را در بازار خرده فروشی در بیش از پنجاه کشور ایجاد کرد.

او همواره به الهام بخشیدن به زنان به ویژه گروه سنی جوان ادامه می‌دهد تا ایده‌های نوآورانه خود را ارائه دهند و به زنان تاثیرگذار و موفقی تبدیل شوند که دنیای مد را تحت سلطه خود بگیرند.

زنان تاثیرگذار و موفق در عرصه تکنولوژی

شریل سندبرگ- فیس بوک

شریل سندبرگ در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی فیس بوک مشغول به کار است. او خود را به عنوان یک نویسنده، فعال اجتماعی،‌ و مدیر فناوری آمریکایی به جهان شناسانده و تثبیت کرده است. او به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره کمپانی والت دیزنی، مرکز توسعه جهانی، V-Day و Women for Women International نیز مشغول است.

او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین، موفق ترین و قدرتمندترین کارآفرینان زن در جهان توصیف می شود. سندبرگ یکی از نام‌های قریب‌الوقوع در عرصه تکنولوژی و فناوری است، به خصوص برای خدمات برجسته‌اش به‌عنوان مدیر ارشد فیس‌بوک.

سندبرگ یکی از زنان تاثیرگذار و موفق در سطح جهانی‌ست و الهام بخش زنان بسیار زیادی در سراسر جهان و به خصوص در حوزه فناوری می‌باشد.

انوشه انصاری

انوشه انصاری متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۶ در شهر مشهد است. او یک مهندس و نخبه ایرانی است که بنیان‌گذار شرکت “Prodea Systems” می‌باشد. وی در سال ۲۰۰۱ توانست به سود ۱۰.۸ میلیون دلاری روبرو شود و همین موضوع منجر به ثبت نام او به‌عنوان یک تاجر و سرمایه‌دار خانم تبدیل شود.

علاوه بر این او اولین زن و چهارمین مسافر فضا بود که هزینه مسافرت خود را پرداخت نمود. این روزها انوشه در کنار همسرش امیر انصاری، مدیرعامل شرکت “Prodea Systems” می‌باشد. کسب‌و‌کار پیشین وی نیز که بنیان گذار آن بود و موفق شد با استفاده از آن به محبوبیت برسد Telecom Technologies بود.

ماریا خرسند

ماریا خرسند یکی دیگر از زنان تاثیرگذار و موفق جهان در عرصه کسب و کار است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر می‌باشد که به عنوان مدیر اجرایی “SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut” در سوئد در حال فعالیت می‌باشد. ماریا اخیرا به مدیریت عامل کمپانی Dell رسیده است. علاوه بر این جالب است بدانید مخترع بلوتوث که در گذشته نه چندان دور اختراع شد نیز ماریا خرسند می‌باشد.

زنان تاثیرگذار و موفق در عرصه رسانه و سرگرمی

اپرا وینفری

اپرا وینفری که با نام ‘Oprah’ شناخته می‌شود یک افسانه زنده است. یک زن کارآفرین، نیکوکار، تهیه کننده و مجری برنامه تلیویزیونی آمریکایی است که به خاطر مشهورترین برنامه گفتگوی تاریخ و دارای محبوبیت جهانی خود، «The Oprah Winfrey Show» شهرت دارد. این برنامه  از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ در ۱۱۰ کشور و در سطح بین المللی پخش شده است. اپرا ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی تبار قرن بیستم است.

وینفری اولین زن سیاه پوستی‌ست که یک شبکه تلویزیونی به نام Oprah Winfrey Network (OWN) که در اول ژانویه ۲۰۱۱ راه اندازی شد را اداره می‌کند.

جی کی رولینگ

جی کی رولینگ رمان‌نویس، کارآفرین نویسنده ژانر معمایی بزرگسال، طراح پارک تفریجی و اسباب بازی، فیلم‌نامه نویس و نویسنده تلویزیونی بریتانیایی است. او بیش‌تر با مجموعه‌های کلاسیک هری پاتر شناخته شده است. او کار خود را زمانی آغاز کرد که یک مادر مجرد بیکار بود، امروز یکی از موفق ترین و نمادین ترین کارآفرینان زن در کل تاریخ است. رولینگ علیرغم مواجهه با موانع و ناکامی‌های بر سر راه خود برای مجموعه هری پاتر، رویای خود را دنبال کرد.

در نهایت او یک سری فیلم از این مجموعه ساخت که منجر به ساخت یک برند جهانی شد. تا به امروز این مجموعه، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بوده است. نگرش او نسبت به کارهای جدید و خلاقیت او را به یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان و زنان الهام بخش در سراسر جهان تبدیل کرده است.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها