پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

آموزش تولید محتوا

آشنایی با فرمت یا قالب تولید محتوا + معرفی انواع محتوا

آشنایی با فرمت یا قالب تولید محتوا + معرفی انواع محتوا
ارسال توسط golchin
۲۰ مهر , ۱۴۰۰
زمان مطالعه
5
دقیقه
آشنایی با فرمت یا قالب تولید محتوا + معرفی انواع محتوا

برخلاف تصور عموم، محتوا فقط متن یا نوشته نیست و قالب ها و فرمت های محتوایی گوناگونی وجود دارد. مثلا یک موزیک یا ویدیو کلیپ نیز یک محتوا می باشد. در این جا به آموزش چگونگی تولید محتوا در انواع قالب و فرمت های محتوایی می پردازیم.

قالب یا فرمت تولید محتوا چیست؟

پس از آن که تصمیم به انتقال پیامتان گرفتید، انتخاب قالب تولید محتوا متناسب با سطح مخاطب، مهم ترین بخش کار شماست. در زیر به معرفی بعضی از انواع قالب محتوایی می پردازیم.

محتوای متنی

پژوهش ها نشان می دهد که بیشترین اعتماد در بین زمینه های مختلف تولید محتوا، به محتوای متنی (آفلاین یا آنلاین) متوجه است.

محتوای متنی دارای کاربرد های متنوع می باشد؛ از جمله اطلاع رسانی و جمع آوری کردن داده ها. همچنین معایب خود را نیز دارد، مانند کم حوصلگی مخاطب در دنبال کردن آن.

مطلب پیشنهادی: تقویم محتوایی چیست؟

محتوای تصویری

به دلیل استفاده رو به افزایش از رسانه های بصری مثل اینستاگرام، محتوای تصویری یکی از پرطرفدار ترین قالب های تولید محتوا است.

این مدل از فرمت های محتوایی با جلب توجه و افزایش شمار دنبال کنندگان، باعث تشکیل درصد زیادی از ارتباطات انسانی است.

محتوای ویدیویی

اخیرا توجه انواع رسانه دیجیتال، بر تولید کردن محتوای ویدیویی می باشد و این به سبب این است که مخاطبان کمتر تمایل به خواندن متن دارند. از موارد اهمیت محتوای ویدیویی، داشتن جنبه سرگرمی بالا، جلب مخاطبان بسیار و داشتن قابلیت بازبینی است.

حالا بازاریابان می دانند بهترین ایده برای تولید محتوا ویدیویی، مصاحبه با مسئولان، تهیه غذا و.. است.

محتوای صوتی

انواع محتوای صوتی، از جمله محتوا های صوتی کمدی، درام، اخبار و … که در سال های طلایی رادیو پخش شده است، تاثیر دو چندانی نسبت به محتوای متنی در بازاریابی محتوا دارد. محتوای صوتی، یک وسیله قدرتمند برای انتقال اطلاعات به مخاطبان است.

انواع محتوای صوتی معایبی نیز دارد، که از جمله آنها پرهزینه بودن بهره مندی از آن ها، مصرف زیاد پهنای باند و از دست رفتن مخاطبان به خاطر منتشر شدن محتوا محرمانه می باشد. تولید کنندگان این نوع محتوا باید بسیار بشنوند و بخوانند و اطلاعات خود را به روز نگه دارند.

اینفوگرافیک

در اینفوگرافی و اطلاع رسانی از طریق تصویر، ترکیب شدن متن و تصویر کمک می کند که از نقاط قوت گوناگون هر دو نوع این محتوا ها بهره برد و از این طریق ضعف در انتقال مفهوم مورد نظر که در تولید محتوای فقط متنی یا تصویری موجود است را تا حدود زیادی کاهش داد.

دوره های آنلاین

در این روش، به خاطر حضور مخاطب در وب سایت شما به مدت طولانی، ضمن ایجاد تعاملی دو طرفه، در دریافت سئوی مناسب نیز موفق می شوید.

 کتاب های الکترونیکی

حتما دیده اید که وب سایت ها در ازای دریافت یک ایمیل از شما، کتاب هایی را برای استفاده می گذارند، این همان محتوا کتاب الکترونیکی است. از جمله فواید آن جمع آوری نمودن دیتابیس از کاربران و معرفی برند خود تحت عنوان مرجع علمی به مخاطبان می باشد.

منظور از نوع محتوا چیست؟

نوع و جنس محتوا به این معنی است که شما با چه زبان و چه هدفی قصد تولید محتوا دارید. برای مثال، فرض کنید که شما قصد تولید یک محتوای متنی را دارید. تا این مرحله شما قالب خود را مشخص کردید. حال این محتوای متنی چه نوعی دارد و از چه جنسی است؟

قصد معرفی یک کالا را دارید یا اینکه یک تحقیق علمی است؟

آیا میخواهید اطلاعات کلی در مورد محصول بدهید یا اینکه دستورالعمل استفاده از آن محصول است؟

این گزینه ها و سوالات دقیقا نوع محتوای شما را مشخص می‌کند.

 

در پایان باید گفت که برای تولید محتوای کارآمد، نیاز است تا برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص و مدونی داشته باشید. پندپلاس می‌تواند در این راه همراه شما باشد.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها