پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

آموزش اصول بازاریابی

اینباند مارکتینگ به زبان ساده

اینباند مارکتینگ به زبان ساده
ارسال توسط golchin
۲۹ مرداد , ۱۴۰۰
زمان مطالعه
2
دقیقه
اینباند مارکتینگ به زبان ساده

اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing) را در ترجمه تحت‌الفظی می‌توان بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درونگرا عنوان کرد. در بازاریابی درونگرا شما باید جمعیت یا قشر خاصی را در نظر بگیرید که می‌خواهید برای آنها خدمات ارائه دهید یا محصولات خود را بفروشید و سعی کنید تا آنها ارتباطی معنادار و پایدار ایجاد کنید.

فلسفه اینباند مارکتینگ بر این اساس است که تنها تشویق افراد به استفاده از یک محصول و خدمات کافی نیست. باید به افراد در این مسیر کمک کرد تا بهترین انتخاب را انجام دهند زیرا هرگاه مشتری شما به هدف مطلوب خود برسد در اصل شما به موفقیت رسیده اید.

مطلب پیشنهادی: چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ

مزایای اینباند مارکتینگ

هدف اصلی اینباند مارکتینگ این است که مشتریان به هدف خود برسند و میتوان گفت که مشتری محور بودن به عنوان اصلی ترین خصوصیت اینباند مارکتینگ است. در این نوع بازاریابی تمام اطلاعاتی را که مصرف کننده برای یک انتخاب نیاز دارد، در اختیارش قرار می گیرد و پس از برقراری ارتباط و ایجاد رابطه با مخاطب، آن را به مشتری تبدیل می کند.

مزیت دیگر بازاریابی درونگرا نسبت به بازاریابی سنتی هزینه پایین آن است. بازاریابی درونگرا بیشتر به صرف زمان و استمرار نیاز دارد و با تکیه بر خلاقیت و انتشار محتوای ارزشمند سعی بر جذب مشتری میکند.

تفاوت اینباند مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ

بازاریابی محتوا در حقیقت، زیر مجموعه ی بازاریابی درونگرا می باشد. اینباند مارکتینگ، تنها با تولید محتوا به مخاطبین و مشتریان کمک نمی کند. بلکه اینباند مارکتینگ را مجموعه ای از کارها شکل می دهد. ابزارهای جذب در کانتنت مارکتینگ، شامل وب سایت، سئو، آنالیز، سوشال مدیا، ایمیل مارکتینگ و وبلاگ می باشند.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره بازاریابی محتوا

مراحل پیاده سازی بازاریابی درونگرا

  • پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید
  • محرک های بازاریابی را بر اساس پرسونای مخاطب مشخص کنید
  • هدف گذاری برای بازاریابی
  • تدوین استراتژی مناسب

کسب درآمد با بازاریابی درونگرا

بهترین راه برای کسب درآمد اینترنتی استفاده از بازاریابی جاذبه‌ای می‌باشد. ضرب‌المثل دنبال چند خرگوش نرو مثال خوبی برای این مورد می‌باشد. اگر شما از کسانی که می‌خواهید برایشان ارائه خدمات بکنید، شناخت کامل داشته باشید. نسبت به سن و جنس افراد شناخت بهتری از نیازهایشان خواهید داشت که در نتیجه آن خواهید توانست به‌نحو احسنت برای بازار هدف خدمات ارائه کنید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر