پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

گوگل ادز به عنوان سرویس تبلیغاتی گوگل یکی از موثر ترین راهکار ها به منظور تبلیغ کسب و کار در گوگل و معرفی محصولات آن می‌باشد. نحوه عملکرد این سیستم به شکل PPC یا به عبارتی دیگر تبلیغات کلیکی است که در ازای هر کلیک صورت گرفته بر روی وبسایت یا محصول شما با پرداخت هزینه همراه خواهد بود. با توجه به محبوبیت بالای این سرویس میان کاربران، همچنان باور های غلطی در این باره وجود دارد که بر تبلیغ کسب و کار در این سیستم موثر است، بنابراین بایستی نگاهی عمیق به این باور ها داشته باشیم.

ضرورت به کارگیری تبلیغات گوگل

استفاده از سیستم گوگل جهت تبلیغات نسبی بوده و در هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود؛ بدین صورت که امکان دارد ضمن عدم نیاز یک کسب و کار به تبلیغات در گوگل، نوعی دیگر از کسب و کار به این پروسه نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است یک کسب و کار در زمان حال به این شیوه از تبلیغات نیازی نداشته، اما در سال های آینده به علت ایجاد تغییر در شیوه فروش محصول یا معرفی خدمات خود به دنبال کسب درآمد از گوگل ادوردز باشد. بنابراین بایستی ضمن شناخت جایگاه خود، به تاثیر تبلیغات در گوگل بر شیوه فروش محصول خود بپردازید.

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو

تبلیغات در گوگل و سئو دو موضوع متفاوت بوده که در موارد زیادی مکمل یکدیگر می‌باشند. سئو نوعی فرآیند است که بر اساس کلماتی تعیین شده به بهبود رتبه بندی وبسایت شما پرداخته و بدین صورت است که با جستجوی کلمات مشخصی، شما نمایش داده خواهید شد. بهینه سازی با سئو نوعی روش طبیعی بوده که استفاده ز گوگل ادز روش دیگری می‌باشد که با پرداخت هزینه به صورت موقت صورت می‌گیرد.
علیرغم تفاوت موجود میان گوگل ادز و سئو، نحوه کار با گوگل ادوردز به گونه ای است که با شناسایی نوع عملکرد کاربران نقش تاثیر گذاری در سئو خواهد داشت. این سیستم در شناسایی کلمات کلیدی که به دفعات جستجو شده اند کمک کرده و بر این اساس به بهینه سازی بلاگ خود بپردازید. طی فرآیند سئو مواردی از قبیل تعداد دفعات کلیک شده بر روی کلمه، میزان تاثیر و نحوه نرخ تبدیل آن ها را شناسایی و بر آن ها تمرکز کنید.
علاوه بر این با کمک گوگل ادز شما می‌توانید کلمات دیگری که جستجو شده اند را دریابید و کلماتی که با یکدیگر مرتبط هستند را شناسایی نمایید. این فرآیند در آشکارسازی بیش تر رفتار کاربران و تکمیل پرسونا به صورت دقیق تر نیز از تاثیر مثبتی برخوردار است. شناسایی این کلمات مرتبط در زمان رقابت بسیار کمک کننده خواهد بود.

هزینه بالای استفاده از گوگل در تبلیغ کسب و کار

در ابتدا، نحوه کلیکی بودن تبلیغات سبب شده هزینه کسر شده از حساب شما تنها در صورت کلیک صورت گیرد، بنابراین علیرغم نمایش کلمات مورد نظر در صورت عدم کلیک بر روی آن قطعا برای شما هزینه ای را در بر نخواهد داشت. در گام بعدی با توجه به جایگاه کسب و کار خود و نیاز آن به تبلیغات گوگل، این هزینه را نوعی سرمایه گذاری بیانگارید زیرا رشد و موفقیت کسب و کار شما در گرو شناخت و معرفی آن میان کاربران می‌باشد.

به دلیل عدم بازدید تبلیغات خود، گوگل ادز فعالیتی ندارد

نحوه نمایش تبلیغات در گوگل بر اساس رفتار کاربر بوده که در این امر فاکتور های مختلفی دخالت داشته که یکی از این موارد، سابقه جست و جو می‌باشد. احتمالا علت عدم نمایش وب سایت شما، نوع رفتار شما بوده است. به بیانی دیگر در صورتی که کلمات کلیدی که شما برای آن هزینه پرداخت کرده اید تا وبسایت تان را نمایش دهد در موضوعات مورد علاقه شما نبوده است.
همچنین تبلیغ کسب و کار در گوگل نوعی مزایده محسوب می‌شود و شما تنها کسی نخواهید بود که در این سامانه تبلیغ می‌کند و از آن جایی که یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این تبلیغات؛ پرداخت هزینه بیش تر می‌باشد امکان دارد رقبای شما با این کار چند قدم جلو تر از شما قرار گرفته باشند، البته این موضوع همواره برقرار نیست. در نظر داشته باشید در صورتی که با هر جستجو وبسایت شما نمایش داده شود امکان به اتمام رسیدن بودجه محدود شما نیز وجود دارد.

عدم نیاز به تبلیغات در گوگل به دلیل عدم فروش آنلاین

در حقیقت راه اندازی وبسایت به نوعی ایجاد یک کانال ارتباطی میان مخاطبان و کسب و کار می‌باشد که حتی در صورت عدم وجود فروشگاه آنلاین برای دیده شدن به آن نیاز پیدا خواهید کرد زیرا دیده شدن وبسایت معادل دیده شدن شما میان مخاطبان است. بنابراین به دلیل جستجوی شمار زیادی از کاربران در مورد محصول یا خدمات مورد نظر در گوگل، ایجاد وبسایت از ضروریات خواهد بود، حتی اگر فروشگاه آنلاین نداشته باشید.

تاثیرات عملکرد منفی رقبا بر کسب و کار در تبلیغات گوگل

میان صاحبان کسب و کار ها خیلی از افراد نگران کلیک های عمدی از سوی رقبا بر روی تبلیغات خود و خالی شدن حساب خود بدون هیچگونه بازدهی هستند، در صورتی که این موضوع هرگز جای نگرانی نخواهد داشت. دقت داشته باشید که الگوریتم موجود در تبلیغاتی گوگل و سئو هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد و به سرعت با شناسایی این کلیک های غیر اصولی، آن ها را در نظر نمی‌گیرد و برای شما هزینه ای در بر نخواهد داشت. یکی از انواع این کلیک های نامتعارف؛ تعداد بالا کلیک در زمانی کوتاه می‌باشد که حتی امکان دارد از طریق ربات صورت گیرد.

به منظور بهینه سازی وبسایت خود بهتر است اقدامات زیر صورت گیرد:

الف) به منظور واقعی بودن آمار به دست آمده بهتر است خودتان بر روی تبلیغات کلیک نکنید.
ب) به منظور شناسایی منبع ترافیک می‌توانید ترافیک را گروه بندی کنید.
ج) با فیلتر گذاری ضمن شناسایی رفتار کاربران مطابق شیوه ای که مد نظرتان است، از رفتار های مشکوک نیز مطلع شوید.
د) به علت امکان وجود محدودیت در کلماتی که استفاده کرده اید بهتر است قوانین و سیاست های گوگل را نیز در نظر داشته باشید.
ه) گوگل از ۴ نوع بلاک برخوردار است که به منظور شناسایی آن بایستی در حساب خود ستونی را قرار دهید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها