پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

تعریف همه ما از برندسازی نام تجاری و نماد محصول است، اما یک لوگو به خودی خود نمی تواند برند شما باشد، در واقع برند کالا، نقشی است که در ذهن مردم در مورد محصول شما به وجود آمده است.

بحث در مورد برند سازی در فضای آنلاین را با اندکی سوال و جواب شروع می‌نماییم:

برندسازی چگونه و به چه خاطر به فضای آنلان وارد شد؟

با گسترش ارتباطات مخاطبان با فضای آنلاین پای فعالیت های اقتصادی هم به اینترنت باز شده است، که بستر خوبی برای رقابت های بازاری به حساب می آید. شرکت های تجاری برای به ‌روز سازی کسب و کار خود باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند،

 اما چگونه می توان کالاهای خود را طوری معرفی کنند که مشتریان بررسی دقیقی بر روی محصولات داشته باشند و با اطمینان خرید رضایت بخش برسند؟

طراحی یک وب سایت کار را برای عرضه کننده و متقاضی آسان کرده است و از این طریق برندسازی به شیوه ای نوین صورت می گیرد تحقیقات نشان می دهد که خریداران صنعتی که ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند آشنایی با برند برایشان مهم تر از قیمت و تنوع محصولات است. حالا که از اهمیت برندسازی مطلع شدیم در ادامه بهتر است به شیوه های برندسازی در فضای آنلاین بپردازیم.

نقش وب سایت در برندسازی آنلاین

در بالا به اهمیت برند آشنا و معروف برای متقاضیان اشاره نمودیم، اما وب سایت ها چگونه به بهترین شکل این کار را برای ما انجام می دهند؟ اول اینکه بهتر است وب سایتی به روز داشته باشید و در ارتقاء آن بکوشید تا موتور های جستجوگر بتوانند در صفحات اول آن را قرار دهند چرا که مشتریان معمولاً در سطح آنلاین با شتاب بیشتری خرید می‌کنند. همچنین وب سایت را طوری طراحی کنید که بر عواطف مشتریان غلبه کنید، تا برند محبوبیت خود را به دست بیاورد.

 امتیازات برند سازی آنلاین برای چه کسانی است؟

با وجود برندسازی آنلاین اطلاعات برند با سرعت بالاتری به دست مشتریان می رسد و انجام معاملات به سادگی فراهم می شود علاوه بر این با شرایطی که فضای آنلاین به وجود آورده در هر زمان و مکانی معامله دلخواه مشتریان و عرضه کنندگان قابل انجام و دسترسی است.
برند می‌تواند به نفوذ در عواطف مصرف کنندگان جایگاه محصول را تثبیت کند. و با ایجاد شکل منحصر به فردی که به کالا می دهد اعتبار شرکت ها را بالا برده و طیف وسیعی از افراد را متاثر کند.

 مشتری مداری آنلاین

احترام سلیقه مشتریان کاری است که نباید از دید فروشنده مجازی دور بماند. باید بدانید که برند مطلوب از دید مشتریان چیست با این کار استراتژی و تصمیم‌گیری‌های برندساز طبق نظر مشتریان پیش می رود.
اما چگونه مشتری که ندیده ایم را بشناسیم؟ این کار بر عهده ابزارهای تحلیلگر شبکه اجتماعی است که این قدرت را به برندساز می بخشند تا در زمانی اندک به شناختی کافی از مشتریان بالقوه و بالفعل برسند.

 استفاده از ابزارهای کاربردی مانند دیتاک در برندسازی آنلاین

دیتاک ابزاری مناسب برای شناخت کافی مشتریان است که در شبکه های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، تلگرام، توییتر و حتی بستر خبر فعالیت می نمایند. و با استفاده از هوش مصنوعی در زمان کوتاهی نظرات پستها دیدگاه‌های تحت عنوان برند محصولات و سازمانها را جمع آوری می کند به این وسیله می‌ توانید از رقبای خود هم اطلاعاتی به دست آورید. بعد از این کشف جالب می توانید با دست باز به برنامه ریزی و استراتژی های بازاریابی خود به طور دقیق رسیدگی کنید.

برندسازی آنلاین را از کجا شروع کنیم؟

تهیه محتوا های جذاب و بدیع یکی از اولویت‌ های معرفی برند در شبکه های اجتماعی است. با توجه به دستورالعمل هایی شبکه های اجتماعی و مخصوص به خودتان که تدوین می کنید برنامه ای ثابت را در ارتباط با مشتریانی که قرار است با برند شما آشنا شوند پیش بگیرید، تا برند شما صاحب اصالت و هویت ویژه خود شود. این کار در جلب اعتماد مشتریان هم کمک کننده است بدین ترتیب می توانید از بستر فضای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و تویتتر کار برند سازی را شروع نمایید.

در نهایت توجه داشته باشید که طوری احساس اعتماد و وفاداری در مخاطب خود به وجود بیاورید که در ذهن مخاطب احساس نزدیکی با برند شما ایجاد شود. برای شروع با کارمندان خود ارتباط ای صمیمی و دوستانه برقرار کنید، این افراد در کنار شما از برند شما حمایت می کنند، تا تبلیغات که ابزاری قدرتمند برای شکل گیری یک برند در سطح جهانی هستند تعریفی واقعی و ملموس را به مشتریان انتقال دهند.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها