پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

 حتماً شما هم کنجکاوید که بدانید تقویم محتوا به چه کارتان می آید، برای پاسخ باید بگویم که این تقویم در بازار یابی محتوایی در شبکه های اجتماعی کاربرد دارد برنامه‌ای است که شکل منظم انتشار محتوا را به کاربران نشان می دهد.

الزامات داشتن تقویم محتوایی کدامند؟

برای صرفه جویی در وقت اشتراک گذاری منظم محتوا و تعامل با مخاطبان ایجاد اعتبار و جلب اعتماد شبکه های مجازی جذب مخاطب هدف و جلب اعتماد آن

تقویم محتوایی شامل چه مواردی می شود؟

عنوان محتوا، موضوع محتوا، به همراه تاریخ انتشار مشخصات نویسنده  محتوا موقعیت و محل انتشار محتوا نوع محتوا دسته بندی و شرح وضعیت محتوا موقعیت مخاطبین دلایل استفاده از تقویم  حتوایی

 چگونه تقویم محتوایی موفقی داشته باشیم؟

بهتر است برنامه ریزی جدول بندی محتوایی شما توسط یک نفر انجام شود و آن را در دسترس بگذارید و اجازه دهید همه آن را ببینند. تقویم تولید محتوا سندی است که با تغییر محتوای شما باید تغییر و رشد کند.

 یکی از راه های تولید محتوای با کیفیت ایده پردازی می باشد، بر این اساس در تقویم تولید محتوای خود جایی برای ایده های نو ، خلاقیت های ناگهانی و موضوعات بدیعی که به ذهنتان می رسد بگذارید.

 انواع تقویم محتوایی

 نمونه اول:

تدوین جدول با استفاده از صفحه اکسل طبق نیازتان

 نمونه دوم:

تقویم ویرایشی که توسط خودتان طراحی می شود از جمله این نوع تقویم می‌توان ترلو را نام برد نوع تقویم ویرایشی بافر که یک پلتفرم زمان‌بندی محتوایی شبکه اجتماعی است.

 نمونه سوم:

تقویم تولید محتوایی آبنوس با پلتفرم گوگل شیت است که برای بازاریان مانند هاپ اسپات طراحی شده که صفحات فرود و از افزارهای تبدیل استفاده می کند و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

طراحی تقویم محتوا شامل چه مراحلی می شود؟

۱- مشخص کنید مخاطب شما چه کسی است

۲- شناخت مخاطب اینکه آنها از چه رنج سنی هستند، چه محتوایی را می پسندند و چه زمانی در شبکه های اجتماعی فعال هستند می تواند بسیار کمک کننده باشد.

۳- مشخص کردن مکان و اولویت انتشار محتوا

۴- مشخص کنید کدام اپلیکیشن از شبکه اجتماعی برای انتشار محتوای شما در اولویت است. معمولاً اینستاگرام بیشترین کاربر و بازدید را دارد.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع قالب تولید محتوا + انواع فرمت محتوا

مشخص کردن هدف و KPI

۱- مشخص کنید هدف شما از تدوین تقویم چیست KPI می تواند به شما در تعیین نرخ تبدیل، تعداد فالوور ها و بازدیدها کمک کند

۲- با گروه تولید محتوا همه چیز را چک کنید.

۳- برای کار های نهایی تولید محتوا با اعضا در تماس باشید آنها را به هم معرفی کنید، فرم های تقویم محتوا را برای آنها مشخص کنید و به آنها در مورد متن محتوای متنی یا تصویری توضیحات لازم را بدهید.

 قالب های تقویم تولید محتوا و شیوه کار آنها

 علاوه بر اینکه شما از خلاقیت خود و رعایت المان ها بهره می برید می‌توانید از قالب های تقویم محتوا نیز هم استفاده کنید مثلاً:

Kanban

کانبان سیستم دیداری است که جهت مدیریت کردن کار ها و فرآیند انجام کار ها  را به اعضای تیم به صورت تصویری نشان می دهد، با هدف پیدا کردن مشکلات و پاسخگویی نیازهایی جهت ارتقاء کیفی کارها که در حین انجام کار پیش می آید است. حالا  کانبان چگونه کار می کند؟
از تعداد ستون تشکیل شده که هر ستون نمایش دهنده یک مرحله از فرایند کار است و شامل سه ستون به این نام می باشد: done ،do و doing.
دیگری کارت هایی هستند که کارهای قابل انجام را برای گروه مشخص می‌کند این کارت ها قابل جابجایی به ستون های دیگر هستند

Gantt chart

ابداع کننده این نمودار شخصی به نام هنری گانت به تاریخ اوایل قرن بیستم میلادی می باشدکار این تقویم محتوایی در قالب یک نمودار میله‌ای است که از محور عمودی برای نشان دادن تسک‌ها و محور افقی برای به تعیین گذر زمان طراحی شده است.
خطوط میله‌ای که در این نمودار رسم شده اند ، نشان دهنده این هستند که هر تسک چه مقدار از بازه زمانی انجام شدنش را گذرانده. نمودار گانت بخصوص برای این که بدانید چقدر زمان تا مهلت نهایی انجام هر کار باقی مانده، کارایی دارد.
برای کار با گانت اول محور عمودی را تقسیم‌بندی کنید و به هر واحد آن یک تسک را نسبت دهید. محور افقی نیز زمان را به شما نشان خواهد داد. می توانید تعداد روزهای لازم برای انجام کار را با یک رنگ هاشور مشخص کنید، پس از پایان هر کار، میزان زمان واقعی که صرف آن شده را نیز با یک رنگ هاشور متفاوت نمایش دهید.
بدین ترتیب به تدریج تخمین‌های درست‌تری را برای میزان زمان لازم برای انجام برای هر کار را به دست آورید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها