پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

امروزه بازاریابی محتوا از طریق اینترنت سهم عظیمی در تجارت و دنیای مدرن اقتصادی دارد. برخلاف گذشته که تنها کاربرد اینترنت در در سرگرمی، اطلاع رسانی و .. بود، امروز به یکی از معتبر ترین روش های کسب درآمد تبدیل شده است.

اینترنت توانسته با ایجاد بستری، به فراهم ابزار های گوناگون کمک کند تا از این طریق بتوانید مخاطبان بیش تری را جذب کنید و آن ها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید.

یکی از انواع بازاریابی آنلاین، استراتژی این روش می‌باشد که از تاثیر شگرفی در پیشرفت تجارت شما برخوردار است. عدم شناخت و آگاهی نسبت به ضرورت بازاریابی محتوا، از جمله عوامل مهم عدم دستیابی سایت های اینترنتی زیادی به اهداف تعیین شده کسب و کار خود می‌‌‌باشد.

بازاریابی محتوا و تعریف آن

بازاریابی محتوا، نوعی استراتژی بازاریابی در بازه زمانی طولانی می‌باشد که در تلاش است از طریق در اختیار گذاشتن محتوا با کیفیت بالا سبب ایجاد ارتباطی قوی با مخاطبین شود.

شمار کثیری از بازاریابان  برای کسب و کار خود در پی بهره گیری از بازاریابی محتوا هستند که با تمرکز بر ایجاد و توزیع محتوایی با ارزش، سعی دارد مخاطب خود راجذب کرده و سبب سودرسانی به کسب و کار شود.

در مفهوم کلی، بازاریابی از طریق تولید محتوا عبارت است از اشتراک گذاری دانش، سرگرمی یا مشاوره به شکل های مختلف فیلم، کاریکاتور، ارزیابی ها و .. در حیطه های متنوع که به صورت آنلاین در بستر های دیجیتالی مانند اینترنت و فصای مجازی و هم به صورت آفلاین فعالیت می‌کند که در میان برند های گوناگون میزان وفا داری مخاطبان نسبت به برند شما افزایش میابد.

بازاریابی محتوا و ضرورت بهره گیری از آن

به طور کلی، اصلی ترین نقش تولید محتوا جذب مشتری می‌باشد. بدین منظور برای شناخت نسبت به بازاریابی محتوایی، قبل از هر کاری باید درباره فرآیند تصمیم در مورد انتخاب محصول توسط مخاطب آگاهی کسب کنید.
جهت پیاده سازی بازاریابی محتوایی باید بدانید که هر فرآیند خرید شامل ۴ مرحله کسب اطلاع، تحقیق و پژوهش، توجه به محصول مد نظر و نهایتا خرید محصول می‌باشد.
طی مراحل اول و دوم فعالیت های صورت گرفته جهت آشنایی اشخاص با یک برند است. نقطه قوت بازاریابی محتوایی دیجیتال، مراقبت از مخاطبین می‌باشد که این مورد به دلیل تاثیر دو مرحله اطلاع و پژوهش در معرفی محصولی است که تا قبل از این مورد توجه نبوده است و همین امر میزان بازده سرمایه گذاری در بازاریابی از طریق تولید محتوا را افزایش می‌دهد.
از آن جایی که یک سایت تبلیغ اینترنتی تا زمانی شامل هیچ محتوایی نباشد نمی‌تواند انتظار تمایل به محصول و خرید آن را داشته باشد، بنابراین تنها فرآیند بازاریابی محتوا تاثیر گذار خواهد بود.
از طرفی به دلیل پیشرفت در فعالیت شبکه های اجتماعی که به دلیل بازاریابی محتوایی ایجاد شده و در بازه زمانی طولانی می‌تواند محتوا های ارزشمندی را در وب سایت ایجاد کند و جز با میل صاحب کسب و کار امکان حذف مطالب وجود ندارد، این سایت همواره در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت از این رو می‌توان گفت یکی از مزایای بازاریابی محتوا، ایجاد کمپین های بازاریابی گوناگون است.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا و تاثیر گذاری آن بر موفقیت کسب و کار

روند افزایشی در ترافیک سایت

با افزایش آپلود مطالب، میزان ترافیک سایت نیز بالا رفته که از تاثیر مثبتی بر موفقیت روند یک کسب و کار برخوردار است.
ترافیک بالای سایت می تواند دلیلی بر حضور افراد به طور اشتباهی باشد که امکان مراجعه مجدد به سایت نیز وجود دارد.

سئو و تاثیر آن در شرایط بهینه سایت

توجه به سئو سایت یکی از ملزومات تاثیر مثبت در موتور های جست و جو می‌باشد. یک محتوا ایده آل برای گوگل ارزشمند خواهد بود و همین باعث معرفی محتوا به دیگران هم می‌شود، پس امکان مواجهه با صد ها میلیون مخاطب از طریق تبلیغات رایگان وجود دارد و همین سبب معرفی محتوا به افراد دیگر می‌شود.
می‌توان گفت مبلغ پرداختی به منظور تبلیغات کسب و کار در برابر سود کسب شده از مخاطبان بسیار ناچیز است.

 

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع قالب تولید محتوا + انواع فرمت محتوا

تبدیل مشتریان بالفعل به خریداران واقعی

با طی کردن مراحل بازاریابی محتوا با موفقیت می‌‌‌توانید از توصیف جامعی برای محصولات خود استفاده کنید که با این روش مخاطبان را جذب کرده و آن ها را تبدیل به مشتریان بالفعل کنید.
در استراتژی بازاریابی محتوایی  شما مشکلات ایجاد شده در فروش حضوری مانند نقد و مخالفت با محصول را نخواهید داشت و نهایتا بازدید کنندگان بدون هیچگونه بحثی در مورد تبلیغات شما تفکر خواهند کرد و در صورت تبلیغاتی زیبا و هنرمندانه، از محصولات شما خریداری می‌کنند.

شخصیت سازی برند

شخصیت برند همان تصویر اولیه ای است که یک محصول یا برند بعد از معرفی مناسبی از خود در ذهن مخاطب خود به وجود می‌آورد.
با تحقیق درباره بازاریابی محتوا، به درک شخصیت سازی برند خود در ذهن افراد به وسیله پرداختن به تمام جنبه های یک محصول خواهید رسید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها