پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

آموزش اصول بازاریابی

چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ

چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ
ارسال توسط golchin
۲۴ آذر , ۱۴۰۰
زمان مطالعه
4
دقیقه
چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ

تا به حال کارشناس دیجیتال مارکتینگی را دیده اید که مشغول به کار باشد؟ این افراد ساعت‌ های زیادی از زندگی خود را پای مانیتور و تایپ می‌گذرانند. اگر کسی اطلاع نداشته باشد که دیجیتال ماکتینگ چیست، تصور می‎کند که فرد با این کار وقت خود را هدر می‌دهد، ولی ممکن است مواقعی که فرد به مانیتور خیره شده است مشغول فروش میلیونی و حتی میلیاردی باشد، بنظر شما این شغل ایده آلی می‎باشد؟ ما در این مقاله به بررسی آن می‎پردازیم که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را به شما توضیح می‎دهیم و همچنین گریزی به آموزش دیجیتال مارکتینگ خواهیم داشت. در این قسمت چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ با هم بررسی می‌کنیم.

به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی کردن از طریق ابزار های دیجیتالی، حالا سوالی که پیش می‌آید این است که زمانی که دیجیتال مارکتر مشغول کار است دقیقا چه کاری را انجام می‌دهد؟ برای دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ ادامه مقاله را دنبال کنید.

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه مراحلی است؟

افراد بسیاری اقدام به خرید به صورت آنلاین می‌کنند و به جست و جوی کالای مورد نظر خود در آنلاین شاپ ها می‌پردازند، ما به بررسی نقش متخصص دیجیتال مارکتینگ در این فرایند خواهیم پرداخت که به صورت کلی شامل چهار مرحله است.

چهار فعالیت اصلی در دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم:

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ طبق مراحل زیر صورت می‌گیرد:

۱) جست‌ و جو: طبق مطالعات انجام شده، بیش از نیمی از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، پیش از آن که اقدام به خرید هر کالایی کنند، به تحقیق کردن راجب آن کالا در اینترنت می‌پردازند تا بتوانند به درستی تصمیم بگیرند، که این اطلاعات می‌تواند راجب هر کالایی و شامل هر ویژگی از آن کالا مانند قیمت آن باشد.

در قدم اول باید محتوا هایی برای این افراد در قالب های مختلف، حتی مانند فیلم تهیه شود که به این امر بازاریابی وابسته به محتوا گفته می‌شود.

در قدم دوم بایستی محتوای تولید شده را به صورتی منتشر کرد تا به راحتی در دسترس همه افراد قرار بگیرد، به همین سبب باید محتوا را به هر صورتی و در هر فضای منتشر شده؛ کاملا سئو (SEO) باشد، که در نتیاج جست وجوی شبکه های اینترنتی در جایگاه بالایی قرار بگیرد.

۲) مقایسه: زمانی که شما چند فهرست و راهنما را مطالعه کردید، زمان این می‌باشد که مدل‌ ها را با هم مقایسه کنید. ابتدا اسم سه مدلی که به شما  پیشنهاد می‌شود را جست و جو کنید.

در این لحظه بر روی اولین لینک تبلیغی که برای شما نمایش داده می‌شود کلیک کنید، تبلیغاتی که در گوگل ارائه می‌‌شوند از سرویس گوگل ادز اجرا شده اند‌. کسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارد می‌‌تواند این تبلیغات را به گونه ای بهینه‌ سازی کند که از میان نتایج جستجو، این تبلیغات به شکل هدفمند به مشتریان نشان داده شود.

به طور معمول در جست و جو هایی که داریم با یک نتیجه به دست آمده، قانع نخواهیم شد و چند تب را همزمان بررسی می‌کنیم و زمانی که چند گزینه وجود داشته باشد، جزئیات اهمیت بیش تری دارند.

در این قسمت کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید اطمینان حاصل کند که اطلاعاتی که برای کاربران مورد نیاز می‌باشد در دسترس آن ها قرار گرفته باشد تا تجربه رضایت بخشی برای کاربر حاصل شود‌.

در این قسمت مهارت‌ هایی مانند طراحی، تجربه و واسط کاربری پررنگ می‌شوند، علاوه بر این باید با استفاده از ابزارهای دیجیتالی که وظیفه تحلیل را بر عهده دارند مانند گوگل آنالیتیکس تشخیص داده شود که کاربر از چه منبعی به وبسایت وارد شده و در این زمان چه کاری را انجام می‌‌دهد یا چه چیزی سبب می‌‌شود تا از خرید صرف نظر کند‌.

۳) ترغیب به خرید: پس از این که تمامی اطلاعاتی همچون قیمت و گارانتی کالا را بررسی کردید، تصمیم می‌گیرید که از چه فروشگاهی اقدام به خرید نمایید، که فرایند خرید و ثبت سفارش با دریافت پیامک تایید می‌شود.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها