پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

امروزه فروش آنلاین در بسیاری از شبکه های مجازی از جمله تلگرام، اینستاگرام  و سایر شبمه ها صورت میگیرد ! پیش بینی میشود که تا چند سال آینده بیش از نیمی از افراد خرید های خود را به صورت آنلاین میکند. پس لازم است که بگوییم باید این فضا را جدی بگیریم و برای ورود به این بازار آنلاین برنامه ریزی کنیم .

ما در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را یاد بدهیم که با آن میتوانید فروش آنلاین خود را تقویت کنید و به هدف خود نزدیک شوید. باید دقت داشته باید این موارد فقط روش های عمومی تقویت کسب و کار آنلاین است و شما علاوه بر استفاده از این روش ها باید به قیمت ، کیفیت و دیگر موارد موثر توجه کنید!

شناخت پرسونای مخاطب محصولتان

مهم ترین و اصلی ترین روش تشخیص و طرح پرسونای مخاطب است . درواقع مخاطبانی که شما قصد داریم با جذب آن ها آن ها را به مشتری تبدیل کنید.
در کسب و کار افلاین و حضوری چون شما با مشتری در ارتباط  فیزیکی هستید و احتیاجات مشتری برای شما کاملا مشخص است شناخت پرسونا آسان تر است ولی در فروش آفلاین باید سوالاتی از خود بپرسید این سوالات میتوانند مانند این باشد که چه افرادی ،با چه جنسیتی ،با چه حدود سنی و … مخاطبین ما هستند؟
به همین راحتی شما پرسونای مخاطبتان را بدست می آورید و میتوانید بهتر برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید.

دسته بندی کردن محصولاتتان

شما با دسته بندی کردن محصولاتتان میتوانید از سردرگمی خریداران جلوگیری کنید. درواقع مخاطب میتواند فقط با فوکوس کردن بر روی محصولی که نیاز دارد و کنار گذاشتن محصولاتی که مورد نیاز او نیست در زمان صرفه جویی کند . در واقع همین دسته بندی کردن محصولاتتان میتواند در فروش آنلاین امکان افزایش فروش را برای شما رقم زند.

 

بهینه سازی رابط کاری

درکسب و کار آنلاین

در این روش اگر شما برای کارتان سایتی دارید باید به سه نکته توجه کنید

اول آنکه اکثر مردم از تلفن های هوشمند برای ثبت سفارش استفاده میکنند و باید دقت داشته باشید که سایت شما در تلفن های هوشمند به درستی کار میکند یا خیر!

دوم باید بر سئوی سایت خود کار کنید و باعث شوید سایت شما جز سایت های پر بازدید شود!

سوم آن است که مطمئن شوید تمامی امکانات به راحتی در اختیار مردم می باشد یا خیر ! در واقع اگر مشتری به سراغ سایت شما بیاید و نتواند به هدفش برسد یا گیج شود و برای رسیدن به امکانات مورد نیازش دچار مشکل شود ، شما یک مشتری را از دست میدهید.

آسان کردن کار برای مشتری

اکثر مردم برای خرید به دنبال مکان یا سایت هایی هستند که امکانات ویژه ای مانند ضمانت بازگشت کالا ، تخفیف ها و.. دارند .

چند نمونه از این موارد :

استفاده از چندین درگاه های پرداخت

در واقع وجود چند درگاه مختلف میتواند به اعتبار شما بی افزاید و باعث اعتماد مشتریان به شما شود.

ضمانت بازگشت کالا

شما میتوانید با ضمانت دادن به مشتری که اگر محصول شما خراب شد از شما پس گرفته خواهد شد، اعتماد مشتری را بیشتر کنید. یا اگر خودتان تولید کننده هستید میتوانید بر روی محصولاتتان گارانتی اعمال کنید. این عمر در کسب و کار آنلاین شما تاثیر مثبت میگذارد.

قدرت طراحی

مخاطبین در فضای مجازی علاقه دیدن طرح های جدید و جذاب دارند. شما میتوانید با تبدیل فضای فروشتان به محیطی جالب و جذاب و همینطور فروش اجناسی با سلیقه کاربران در میزان فروشتان تاثیر بگذارید.

تبلیغ در فضای مرتبط

میدانید که تبلیغ در میزان فروش بسیار موثر است . اما شما قبل از هر کاری نیاز است تا مخاطبین و همینطور هدف از تبلیغتان را یادداشت کنید و مطابق آن برنامه ریزی کنید که برای مثال با کمک چه کسی و به چه روشی میخواهید تبلیغ کنید.

سخن آخر

درست است که در فضای مجازی فرصت زیادی برای پیشرفت هست ولی شما باید با اعتماد سازی مخاطبان خود را جذب کنید. شما میتوانید با زیرکی و استفاده از روش های متفاوت مانند نمونه محصولات ارسالی یا خدمات صورت گرفته توسط شما اعتماد مشتری را افزایش دهید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها