پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

شیوه تبلیغات گفتاری میان مخاطبان از راه های قدیمی بازاریابی است، چرا که اعتماد مشتریان امری ذاتی بوده و مشتری از طریق تجربه های دیگران اعتماد کسب می‌کند. ساخت ویدیو مارکتینگ به عنوان ایفای نقشی نوین در بازاریابی سبب ارتباط مستقیم شما با مشتریان شده و این اعتماد از همان ابتدا ایجاد می‌گردد. ۹۱ درصد مصرف کنندگان تمام دنیا، با پاداش به مهم ترین برند ها به دلیل اعتباری که دارند؛ نام آن را میان دوستان و خانواده خود اشتراک گذاری کرده و تنها ۶۲ درصد افراد تمایل بالایی به خرید از برند هایی که خود را صریح بیان می‌کنند، دارند. با ارائه مزیت های این شیوه ضرورت آن را در کسب و کار خود حس خواهید کرد.

مزیت های ویدیو مارکتینگ

تاثیر ویدیو مارکتینگ در افزایش نرخ تبدیل و فروش

ویدیو ها قطعا برای شما پول ساز بوده و قرار دادن آن در صفحه فرود شما سب افزایش نرخ تبدیل تا ۸۰% می‌شود. با توجه به خرید ۷۴ درصد کاربران از محصولاتی که ویدیو توضیحی آن را مشاهده می‌کنند، نشان دهنده تاثیر مستقیم ویدیو بر فروش می‌باشد. پس اکنون ویدیو مهیج خود را ضبط کنید، چرا که تاثیر تصاویر متحرک یا ویدیو بر کسب و کار شما چند برابر خواهد بود.

تاثیر ویدیو بر افزایش نرخ بازگشت سرمایه تحت عنوان ROI

در ۸۳% کسب و کار ها، ویدیو سبب بازده خوب سرمایه گذاری خواهد شد. علی رغم عدم سادگی و ارزان بودن ویدیو مارکتینگ،  همچنان افراد زیادی زمان خود را صرف این کار می‌کنند، ضمن اینکه تمام ابزارهای ادیت کلیپ ها به شیوه آنلاین در حال به روز رسانی هستند و دائما ارزان تر از قبل می‌شوند، حتی شما می‌توانید ویدیو های بسیار مناسب را را با تلفن همراه خود بگیرید. در ادامه لازم است بدانید عدم نقص فیلم به اندازه محتوا بیان شده در فیلم اهمیت ندارد، در حقیقت کیفیت پایین و طراحی ضعیف در فیلم گرفته شده برای مخاطب به اندازه عدم واضح بودن توضیح محصول یا خدمات، حائز اهمیت نخواهد بود.

ایجاد اعتماد از طریق ویدیو مارکتینگ

مبنای تبدیل و فروش اعتماد بوده که به عنوان یک هدف؛ مهم ترین پایه مفهوم بازاریابی محتوا و تشکیل روابطی بلندمدت است. با توقف فروش و اجازه به مردم به دلیل ارائه اطلاعاتی جالب و مفید می‌توانید آنها را به سمت خود جذب کنید. ویدیو تمام احساسات مخاطب را در بر گرفته و بدین وسیله مصرف کنندگان از اعتماد به نفس بیش تر خود در خرید آنلاین از طریق محتوای ویدیویی تعریف می‌کنند.

علاقه بالای گوگل به ویدیو مارکتینگ

ویدیو ها امکان افزایش زمان صرف شده توسط بازدید کنندگان را در سایت  فراهم می‌کنند، که طولانی شدن این زمانعلاوه بر ایجاد اعتبار، نشان دهنده ارائه محتوای خوبی به موتورهای جستجوگر می‌باشد که به منظور افزایش قابل توجه سئو سایت خود می‌توانید ویدیو ها را در یوتیوب آپلود کنید. با نوشتن عناوین و توضیحاتی جالب می‌توانید لینکی برای برگشت به وبسایت محصولات و خدمات خود بیفزایید. همچنین به منظور نشان دادن راهی برای گام بعدی به مشتریان بالقوه خود می‌توانید از ویدیو مارکتینگ برای تشویق به اقدامات بیشتر بهره ببرید.

ویدیو مارکتینگ و درخواست کاربران تلفن هوشمند

با گسترش کاربرد ویدیو و تلفن همراه در میان کاربران، حدود ۹۰% آنها محتوای ویدیو مارکتینگ را از این طریق تماشا می‌کنند. طبق گزارشات به‌دست‌آمده؛ کاربرد تلفن همراه هرساله با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه است و به دلیل تمایل بالای مردم به تماشای فیلم‌ها تعداد کاربران استفاده کننده از تلفن‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش بوده و مخاطبان این ویدیوها  همچنان روند صعودی خود را طی می‌کنند.

امکان توضیح همه محصولات از طریق ویدیو مارکتینگ

یکی از مزایای ویدیو مارکتینگ، استفاده از آن برای توضیح محصولات یا خدماتی است که  ۹۸% مخاطبان را جذب خود کرده است. همچنین در ارتباط با موضوعات دشوار می‌توانید به منظور توضیح آنها از ویدیو های کارتونی استفاده کنید. ویدیو مارکتینگ در قالب انیمیشن به صورت ترکیبی کامل از سرگرمی، نوستالژی و سادگی می‌تواند مفاهیمی را به زندگی منتقل کند که هیچ متن یا کلیپ زنده ای از پس آن بر نیاید.

ویدیو مارکتینگ و  جذب تنبل ترین خریدار از این طریق

محتوای ویدیویی به واسطه ساده بودن خود نوعی ابزار عالی برای یادگیری بوده و در دنیای امروز که کم تر کسی توصیفات طولانی محصولات و خدمات را می‌خواند، بسیار کاربردی است. به دلیل تمایل مشتری مدرن به ویدیو؛ این روش را می‌توان یکی از مراحل بازاریابی محتوا به صورت کاربردی ارائه کرد، زیرا با عملکرد خود در سطوح مختلف می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

ویدیو مارکتینگ و تشویق به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مختلفی به تشویق محتوای ویدیویی با ویژگی های جدید می‌پردازند، برای مثال فیسبوک، اینستاگرام و توییتر از این قبیل هستند، همچنین یوتیوب به‌عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان میان کاربران شناخته شده است. بنابراین صاحبان کسب و کار ها باید به اشتراک گذاری احساسات افراد در رسانه اجتماعی برخلاف دنیای واقعی توجه داشته باشند. به بیان ۷۶% از  مخاطبین؛ جذاب و سرگرم کننده بودن محتوای ویدیویی امکان اشتراک گذاری آن را به مراتب بالاتر برده و بدین ترتیب به تولید فیلم هایی سرگرم کننده برای شبکه های خود بپردازید.

ویدیو مارکتینگ

۱) نسخه نمایشی ویدیوها:

نمایش نحوه  عملکرد محصول و معرفی ویژگی‌های آن به مخاطب

۲) قالب ویدیو های برند:

این ویدیو ها به عنوان قسمتی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ تر مسئول به نمایش گذاشتن دیدگاه، ماموریت، محصولات و خدمات شرکت هستند که هدف آن ها آگاه سازی و جذب مخاطب هدف در مورد شرکت شما می‌باشد.

۳) قالب ویدیوهای رویدادی:

در صورتی که شرکت شما میزبان یک کنفرانس بوده یا فعالیت هایی از قبیل جمع‌آوری کمک های مالی، شرکت در گردهمایی و جلسات دیگر را انجام می‌دهند،  بهتر است از سخنرانی ها و مصاحبه های جالب ویدیو تهیه کرده و نسبت به انتشار آنها اقدام فرمایید.

۴) ویدیو هایی با محوریت مصاحبه با افراد کارشناس:

یک نمونه ویدیو مارکتینگ، استفاده از کارشناسان داخلی یا رهبران فکری به منظور انجام مصاحبه های کوتاه جلوی دوربین بوده که جهت ایجاد اعتبار و اقتدار در میان مخاطبان هدف برای صنعت شما راهی فوق العاده می‌باشد. از عوامل تاثیرگذار در صنعت و یا اشخاص دارای دیدگاه های متفاوت، اطلاعات کسب کرده و این قبیل گفت و گو ها را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

۵) قالب ویدیو های آموزشی:

این نوع ویدیو ها، بینندگان را به یادگیری مطالبی جدید تشویق کرده و با تولید دانش بنیادی سبب شناسایی و درک بهتر راهکار های کسب و کار شما برای مخاطبین خواهد شد.

۶) قالب ویدیو های توضیحی:

نوع دیگری از ویدیو ها که به درک بهتر بیننده جهت نیاز او از محصولات یا خدمات شما کمک می‌کند، ویدیو های توضیحی بوده است. بیش تر این دسته ویدیو ها برسفر شخصیت خریدار اصلی شرکت به صورت خیالی که با مشکلی مواجه شده است، تمرکز دارد.

۷) ویدیو های انیمیشنی:

نوعی قالب عالی برای درک مفاهیم سخت بوده که به تصاویر قوی، خدمات یا محصولاتی نامحدود نیازمند می‌باشد.

۸) قالب ویدیو هایی به صورت مطالعه موردی و یا ارائه تجربه مشتریان:

به دلیل تمایل مخاطبان به نقش محصولات عرضه شده در برطرف سازی مشکلات شان، از بهترین راه ها به منظور نشان دادن این موضوع و برقراری  اعتماد در میان کاربران، تولید محتوای ویدیویی از رضایت و خشنودی مشتریان قبلی می‌باشد که بهترین پشتیبان شما مشتریان وفادار هستند. پس آنها را به جلوی دوربین آورده تا در ارتباط با معضلات خود و نقش شرکت شما در چگونگی دستیابی به اهداف شان توضیح دهند.

۹) قالب پیام های شخصی در ویدیو:

شما می‌توانید به منظور ثبت تجربه ای لذت بخش برای مشتریان، از توصیه های شخصی خود فیلم بگیرید، که این ویدیو ضبط شده راهی خلاقانه به منظور جلب توجه در افرادی است که به واسطه ایمیل یا دیگر کانال‌های ارتباطی پاسخگو نبوده اند.

۱۰) قالب ویدیو های زنده:

یکی از دلایل اهمیت ویدیو مارکتینگ به صورت زنده، آشنایی بیش تر مخاطب با پشت‌صحنه و جزئیات کسب و کار شما خواهد بود که موجب اعتمادسازی بیش تر آنها می‌شود. همچنین ارائه مصاحبه ها و سخنرانی ها به صورت زنده تشویق تماشاگران و اظهار نظر آنها را به دنبال خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها