پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

آموزش توسعه فردی

معرفی کتاب تفکر سریع و کند اثر دانیل کانمن

معرفی کتاب تفکر سریع و کند اثر دانیل کانمن
ارسال توسط golchin
۱۸ مهر , ۱۴۰۰
زمان مطالعه
2
دقیقه
معرفی کتاب تفکر سریع و کند اثر دانیل کانمن

بررسی تفکر سریع و کُند

کتاب تفکر سریع و کند یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا با بیش از دو میلیون‌ نسخه در جهان است و به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول تفکر سریع و احساسی و بخش دوم مربوط به پردازش منطقی و آهسته ذهن است.
نویسنده این کتاب دانیل کانمن روانشناس معروف امریکایی که در حوزه اقتصاد رفتاری، پژوهش‌های زیادی دارد، در مقدمه این کتاب می‌گوید:«امیدوارم بتوانم بر روی کسانی که در هر زمینه‌ای از جمله سایت‌های شرکت‌ها و موقعیت‌های سرمایه گذاری جدید، به قضاوت یا شایعه بپردازند تاثیر مطلوبی بگذارم. واقعیت این است که شایعه برای افراد مهم و بزرگ است، زیرا آگاهی‌یافتن از خطاها و عیوب دیگران، جالب‌تر و جذاب‌تر از رسیدگی به عیوب خودمان است.»

کتاب تفکر سریع و کند

چکیده کتاب تفکر سریع و کند

این کتاب سعی دارد بر روی کسانی که سعی دارند در هر زمینه‌ای اعم از سرمایه‌گذاری و همکاری و … به قضاوت یا شایعه بپردازند، تاثیر مطلوب بگذارد. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد اکثر تصمیمات شما ناخودآگاه از میل باطنی شما و احساسات شما سرچشمه می‌گیرد که اغلب اوقات هم درست هستند. همان‌گونه که اکثر مواقع سالم هستید و فقط در پاره‌ای مواقع دچار بیماری می‌شوید، در بسیاری از تصمیمات خود نیز صحیح عمل می‌کنید. باید دقت داشته باشید که این فرآیند همیشگی نیست.

افتخارات کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر، سریع و کند برنده جایزه بهترین کتاب آکادمی ملی علوم و جایزه کتاب لس آنجلس تایمز و برگزیده منتقدان کتاب نیویورک تایمز به عنوان یکی از ده کتاب سال ۲۰۱۱ شناخته شده است.

دانیل کانمن در مطالعه عوامل رواشناسی که انتخاب های سرمایه گذران را تحت تاثیر قرار می دهند جهانی را ترسیم می کند که با مدل عقلانیت کامل انیشه کلاسیک اقتصاد تفاوت زیادی دراد. آنچه در بالا بدان اشاره شد گذری بر افکار و عقاید دانیل کانمن استاد اقتصاد دانشگاه برکلیو برنده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۲ است.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها