پندپلاس
آژانس دیجیتال مارکتینگ پندپلاس
آدرس پستی
تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان سرافراز برج دریای نور طبقه چهار واحد۴۰۴
تماس بگیرید

آموزش سئو

هر آن چه باید در مورد لینک سازی بدانیم

هر آن چه باید در مورد لینک سازی بدانیم
ارسال توسط golchin
۱۹ مهر , ۱۴۰۰
زمان مطالعه
4
دقیقه
هر آن چه باید در مورد لینک سازی بدانیم

یک مورد تاثیر گذاشت در سئو وب سایت لینک‌سازی است. با لینک سازی داخلی شما میتوانید بین صفحات و یا پیج های وبسایت خود ارتباط برقرار کنید‌ و این طی کردن مسیر بین پیج های وب سایت خود را آسان تر نمایید.

نکاتی در ارتباط با لینک‌سازی

عملا وقتی صحبت از لینک سازی‌ سئو میشود مردم به یاد لینک‌سازی خارجی می افتند ، درست است که لینک‌سازی خارجی باعث افزایش ترافیک سایت و نیرو محرکه ای برای سئو سایت است اما نباید تاثیر لینک‌سازی داخلی در سئو فراموش کنیم و باید از روش های صحیح آن استفاده نماییم.

نکته ای باید به آن توجه کنید این است که در لینک‌سازی داخلی نسبت به لینک سازی خارجی یا بک لینک شما میتوانید به صفحات بیشتری اعتبار ببخشید و برای آنها لینکی در نظر بگیرید.

فقط زمانی لینک سازی خارجی ارزش خاصی و بیشتری دارد که از صفحه ای با موضوع مرتبطی که در پیج شما است لینک داده شود.

در حقیقت شما در لینک سازی داخلی با افزایش اعتبار صفحاتی از وبسایت که ارزش کمتری دارند ، ترافیک بازدید پیج ها را افزایش دهید.

در لینک سازی داخلی باید ویژگی هایی توجه کرد برای مثال لینک‌سازی داخلی باید بر روی کلمات و عبارت هایی صورت پذیرد که ارتباط معنایی با موضوع اولیه و اصلی دارد و به آن مربوط است و در واقع باید باید از لینک سازی موضوعات دور و بی ارتباط پرهیز کنید.

نکته ای که قابل توجه است این است که لینک سازی داخلی به خارجی ارجحیت دارد و برای بهبود سئو سایت در باید بیشتر بر روی لینک‌سازی داخلی متمرکز شوید تا بک لینک.

نکته ی بعد این است که لینک‌سازی داخلی تاثیر به سزایی در ایدنکس شدن پیج های وبسایت شما به وسیله ربات های گوگل میشود. در حقیقت کار این ربات های گوگل این می باشد که با تشخیص لینک سازی داخلی و کشف ارتباط بین صفحات وب سایت شما ، متوجه میزان ارزش صفحات وب سایت شوند.

مزایای لینک‌سازی

در حقیقت اگر در وب سایت شما پیج هایی با موضوعات یکسان و یا مشابه وجود داشته باشد موتور جستجو گوگل آن هارا بر حسب اعتبار که حاصل از لینک سازی داخلی است رتبه بندی میکند.

شما با لینک سازی داخلی میتوانید وبسایت خود را برای ربات های گوگل قابل درک کنید و ارزش آن پیج ها را به گوگل بفهمانید.

همانطور که گفته شده بود شما داشتن لینک‌سازی داخلی صحیح مسیر حرکت کاربرات وب سایت خود را آسان میکنید و این در سئو سایت تاثیر دارد. علاوه بر تاثیر لینک‌سازی در سئو ساید شما میتوانید با لینک سازی داخلی درست برای کاربران و بازدید کنندگان سایتتان تجربه کاربری بهتری رقم بزنید.

نکاتی که باید در لینک سازی داخلی توجه نمایید:

در واقع پیشرفت و بهبود در لینک سازی داخلی فقط با تکرار و تمرین پیاپی صورت میگیرد ولی شما میتوانید از برنامه های آنالیز لینک نیز استفاده کنید . به علاوه آنالیز لینک نکاتی دیگری را در ادامه میگوییم:

بهینه کردن انکر تکست لینک ها

ابتدا باید معنی انکر تکست را بدانید، انکر تکست و یا متن لنگر شده به زبان فارسی در حقیقت  عبارتی نام دارد که به وسیله آن به یک پیج لینک داده میشود.
انکر تکستی که شما برای پیج خود مینویسید باید مرتبط با موضوع اصلی باشد و در واقع آن را انکر تکست بهینه مینامند.
بهتر است برای انکر تکست یک صفحه از کلمه کلیدی همان صفحه که قرار است به آن لینک دهید استفاده کنید. حتی برای تصاویری که به صفحات مشخصی مرتبط و لینک داده میشوند نیز از انکر تکست مرتبط استفاده کنید تا ربات ها نیز آن را درک کنند.

لینک سازی بیش از حد ممنوع

درست است که هیچ‌ محدودیتی در لینک‌سازی داخلی وجود ندارد ولی باید توجه کنید که گاهی این لینک سازی داخلی میتواند مشکل دار شود .
البته شما باید به راحتی بازدیدکنندگان توجه کنید و اگر جایی در متن نیاز است که لینکی داده شود تا کار بازدید کننده آسان تر شود از لینک‌سازی دریغ نکنید! برای راهنمایی میتوان گفت که حدود ۵-۱۰ لینک در بین ۱۰۰۰ کلمه عادی و منطقی است ولی باز هم باید توجه کنید این تعداد بسته به موضوعات و … متفاوت است و بسته به خود شما دارد.

در پایان لازم به ذکر است که بگوییم جدا از محتوای خوب و جالب که بتواند سئو سایت را تحت تاثیر بگذارد ، لینک‌سازی و لینک سازی بهینه نیز در سئو سایت موثر هستند.
و همینطور که لینک سازی داخلی باعث تقسیم ارزش صفحات و سهولت طی مسیر برای بازدید کننده میشود.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ثبت درخواست،

مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها